Dagens smink :D



Så, det här är alltså den vanliga sminkningen jag har. Den jag har i princip varje dag. Ibland mörkare, ibland ljusare men ja ... Hur som helst så kommer en lite snabb förklaring på hur jag gör.

Efter att jag gjort grunderna (foundation, puder, rouge). Så gör jag ögonbrynen. Nu syns inte dem så bra på bilden men jag använder i alla fall H&Ms ögonbrynspenna. Den som är lite ljusare.

Sen gör jag ögonskuggan:
Steg 1: Vit ögonskugga i början av ögonlocket och längs med ögonbrynen.
Steg 2: En lite guldig ögonskugga på resten av ögonlocket.
Steg 3: Mörkbrun ögonskugga i slutet av ögonlocket som skuggas in mot mitten. Vill jag att sminkningen ska vara lite mörkare brukar jag använda lite svart i det här steget.
Steg 4: Nedanför ögonen använder jag bara den mörkare ögonskuggan. I vissa fall (bl.a. på bilden) så tar jag den lite guldigare för att få det lite ljusare.
Steg 5: Om jag är nöjd med skuggningen så går jag vidare till eyeliner. Jag använder en flytande eyeliner från H&M, fast haha, den känns mer som än spritpenna. Men ja, den funkar i alla fall! :D Hur som helst så gör jag bara ett smalt streck längs med ögonfransarna.
Steg 6: Sen har jag lösögonfransar. Dem setts på som vanligt (att förklara det tänker jag inte göra nu). Efter det tar jag mascara på alla ögonfransar.

Allt smink jag använder går att köpa på H&M. Väldigt mycket är även deras eget. Jag är nöjd med det :)

Moa


Kommentarer
Postat av: Johanna

shiiit va fint gillar de en massa, ska testa själv! :)

2011-10-26 @ 08:39:45



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Tack för kommentaren. Puss!
Trackback