Tidsfördriv - Alcatraz

 

Jag har jättesvårt att följa serier av lite olika orsaker. Men i onsdagskväll började jag (av misstag) kolla på denna - Alcaraz. Trodde det var en film först och sen när den bara fortsatte och fortsatte samtidigt som det började komma "det här har hänt tidigare" så började jag förstå, haha. Är inte den allra bästa kanske, men blir ändå så att man fortsätter se :p Väldigt kortfattat så handlar den om att fångarna på ett av de farligaste fängelserna plötsligt förvann och sen 50år senare kommer tillbaka och fortsätter sina illdåd. De på bilden ovan är de som försöker fånga in dem och som även ska lösa mysteriet om vad som egentligen hände på fängelset osvosv. Det jag gillar med serien är just själva "mysteriet" och sen så har jag ju en liten förkärlek till filmer där folk dör brutalt, haha. Det läskigaste (?) är att nästan alla fångar (och andra i serien) ser lite småbra ut och flera är extremt smarta. Överdrivet smarta personer är ju bara helt underbart. Jag tycker det ibörjan är lite uttjatat när det i varje avsnitt mest fokuseras på att det är en fånge som kommer tillbaka som de ska fånga och så håller det på så i några, men sen börjar det handla mer om att se helheten och lista ut det som ligger bakom och då blir det mer intressant. Gillar man lite deckar, drama, mysterie, fängelse skit och är beredd på att se lite blod och brutalitet utan det går för långt så ja :) Jag har sett, jag tror det är 12 avsnitt de senaste två dagarna, haha. Bara för att jag inte haft något bättre för mig xD

 

BEA


Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Tack för kommentaren. Puss!
Trackback