Något jag kom att tänka på imorse

Jag tror alla har hört om det där "ställ dig framför spegeln och säg positiva saker om dig själv", men ni måste hålla med mig om att det låter lite fånigt? Haha. Är väl bra och funkar säkert men ja. Jag brukar istället försöka komma ihåg komplimanger och sånt som folk har sagt som gjort mig glad. Detta kanske hänger ihop med det där spegel, saker grejen bara att man då kan relatera till något. På något sätt känns det mindre fånigt och mycket mindre ego enligt mig :p Även fast det självklart är bra att vara lite ego ibland ;)

Men dessa saker kan vara att en person du tycker är jättesnygg har sagt att Du ser bra ut, att personen som betyder mest för dig säger att du är underbar osv. Vad som helst som betyder något för dig och som någon gång fått dig att bli lite gladare här i livet. Efter att ha tänkt tillbaka på det blir man alltid så glad och allt känns bra.

Det finns några saker som folk har sagt som verkligen har gått rakt in i hjärtat på mig. Varje gång jag tänker på det så kan jag inte låta bli att le lite. Detta är sådant som folk sagt väldigt spontant och verkligen menat.

T.ex.
"Bea har sån tur! Hon är en såndär tjej som är vacker både med och utan smink, och hur hon än gör."
"Bea, du är så smart. Du gör alltid så bra val i livet. Jag är så stolt över dig!"
"När du kommer ner för trappan från pendeltågsperrongen så är det som att allting stannar och alla börjar kolla på dig och så hör man "haaalleeluuja!"."


Och när jag vaknar och tycker att jag ser ut som skit, haha. Så brukar jag alltid tänka på speciellt mina älskade kompisar Moa och Wera som ett flertal gånger sagt att jag är fin, alltid ser bra ut osv, även i de mest sämsta lägena xD

Haha, blir så glad när jag tänker tillbaka på det och själva allting betyder så grymt mycket för mig. Så det jag försöker komma fram till är, spara allt det som någonsin fått dig att må bra och bli glad för att ha det till de tillfällen då det kan vara bra med lite positivitet ;> Det hjälper och lönar sig. Dessutom så blir man alltid lite extra glad på personerna som sagt just detta också :p

BEA


Kommentarer
Postat av: Wera

NAAAAAAAAAAAAAW!!!! :************

HALLELUUUJA!!!!!

<3333333

2012-02-04 @ 08:53:45



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Tack för kommentaren. Puss!
Trackback